вторник, 26 марта 2013 г.

Збільшити врожай картоплі

Ще тільки пристигаючі урожай картоплі, а вже настав час замислитися, що можна зробити, щоб на майбутній рік урожай картоплі (незалежно від погоди) збільшився.
Час летить швидко. Ось і літо вступило в свою завершальну стадію. Хочеться розповісти коротеньку історію, яка відбувалася у мене на очах протягом вже декількох років.
Ще під час перебудови привезли в Кузнецький район картопля сорту «Гатчинський». Багато любителів, в тому числі і мій дядько, придбали його. Через кілька років від цього сорту відмовилися - нібито з причини його низької врожайності, та й гниє зразок при зберіганні. А мій родич знай нахвалює свою картоплю: і велика вона в нього, і смачна, і зберігається добре. Ніяк не натішиться. Чому ж один і той же сорт в одному і тому ж районі в одних добре себе зарекомендував, а в інших - погано?
Та просто мій дядько до вирощування своєї картоплі підійшов творчо. Необхідно підтримувати сорт в його первісному стані, а може, навіть і поліпшити. Агротехніку і заходи боротьби з хворобами та шкідниками дотримується будь-який поважаючий себе овочівник-любитель. А ось до прибирання всі підходять по-різному. Мій дядько з прибиранням картоплі не квапився, копав не поспішаючи. Насіння відбирав не з загальної купи, під час перебирання, а ще при копанні. Якщо в кущі картоплі була велика кількість рівних великих бульб, то всі ці бульби він залишав на насіння.
Урожай з решти, посередніх, він відкладав в загальну купу: частина - на їжу, а решта - на корм худобі. З одного боку, начебто клопітно, але з іншого боку, всі витрачені зусилля окупаються результатом. З однієї і тієї ж площі він щороку збирає високий урожай. А сорт не тільки не виродився, але навіть став ще краще. Я охарактеризувала його метод як поліпшуючий гніздовий відбір. Набував дядько і інші сорти, але каже: «Краще моєї« Гатчинському »нічого немає».
Сьогодні ми ведемо розмову не про конкретний сорт, а про те, як кожному з нас підібрати для своєї ділянки пару-трійку сортів, щоб вони підходили нам за врожайністю, і що потрібно робити, щоб вони не втратили своїх якостей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий